“Wij zijn enorm betrokken”
Maak kennis met Jesse Gryseels, Officer Business Support Bitumen
Jesse Gryseels werkt al ruim tien jaar bij TotalEnergies. Aanvankelijk werkte hij voor de Belgische organisatie. Sinds april 2023 werkt hij op het Nederlandse hoofdkwartier van TotalEnergies in Den Haag. Als Officer Business Support Bitumen houdt hij het bitumenproces draaiende en is hij het centrale aanspreekpunt voor klanten, transporteurs en andere partijen in de bitumenketen.
Jesse is geboren en getogen in België. De overstap naar de Nederlandse organisatie bevalt hem prima. “Het directe bevalt me wel; hier in Nederland gaat het van tsjak-tsjak-tsjak. Je weet meteen waar je aan toe bent.” Jesse is de verbindende schakel op administratief en logistiek gebied. Hij zorgt dat bestellingen vlot verlopen en transporteurs het juiste bitumen op het juiste moment kunnen laden. Als klanten, transporteurs of raffinaderijen ergens mee zitten, is Jesse het eerste aanspreekpunt. “Het werk is heel hands-on”, vertelt hij. “Het is geen werk waarbij je makkelijk even achteroverleunt. Dat houdt me scherp. Als je het vergelijkt met een voetbalelftal ben ik de nummer 6, de speler áchter de spelverdeler. Niet de meest opvallende positie, maar wel heel functioneel.”
Spilfunctie
Jesse heeft een goede dag gehad, als hij het verschil heeft kunnen maken. “Dat is het geval wanneer ik alles netjes afgewerkt heb en m’n spilfunctie heb kunnen waarmaken. Maar ik heb vooral een goede dag gehad als ik mijn klanten het gevoel heb gegeven dat ze bij ons geen nummertje zijn.” Dat laatste is de kracht van TotalEnergies, weet Jesse. “Wij zijn enorm betrokken. We proberen altijd mee te denken. Samen zoeken we naar beste oplossing.” Wat hem daarnaast aanspreekt, is de innovatieve spirit van TotalEnergies. “Ook als het om bitumen gaat, passen we de modernste technieken toe. Om de beste kwaliteit te leveren. Maar ook om dat zo efficiënt, milieuvriendelijk en klimaatneutraal mogelijk te kunnen doen.
Bitumen Online
Naast zijn rol als spin in het web van het bitumenproces, houdt Jesse zich ook bezig met de ontwikkeling van Bitumen Online. Via dit digitale platform zouden klanten op termijn eenvoudig bestellingen kunnen plaatsen. Ook het logistieke proces wordt met Bitumen Online veel eenvoudiger en zouden klanten zelf hun laadmoment in kunnen plannen. “Bitumen Online leidt tot veel meer efficiëntie en kan ieders werk vergemakkelijken”, vertelt Jesse. “We zijn de tool op dit moment uitvoerig aan het testen en aan het onderzoeken of onze klanten behoefte hebben aan zo’n tool.” Jesse kijkt er enorm naar uit om zijn nieuwe, Nederlandse contacten beter te leren kennen.