Orange Motors kiest voor TotalEnergies
De vorming van de Stellantis-groep als paraplu boven veertien automerken zorgt voor samenwerking achter de schermen, op technisch en commercieel vlak. Voor een merk als Opel betekent dat concreet dat dealers auto’s in hun werkplaatsen krijgen met zowel GM als Stellantis-techniek. Voor Orange Motors een belangrijke reden om te kiezen voor TotalEnergies.
Orange Motors (v/h Eef en Huub en P.A. van der Kooij) is Opel-dealer voor Rotterdam, Schiedam, Capelle a/d IJssel, Spijkenisse, Naaldwijk en omgeving. Gerard van Well is in 2014, ten tijde van de vorming van Orange Motors, aangetreden als groep-aftersalesmanager. Na dik anderhalf jaar kreeg hij als directeur de verantwoording over zowel verkoop als aftersales.
Met de vorming van Stellantis stopten de olieleveringen vanuit Opel en kwam het advies om TotalEnergies te overwegen. “TotalEnergies kenden we al vanuit het verleden en we hadden daar al goede ervaringen mee. Martijn (van der Steuijt, key-accountmanager bij TotalEnergies) bleef sindsdien gewoon contact houden in de tussenliggende periode. Dat heb ik altijd gewaardeerd, het zegt iets over de betrokkenheid van de persoon en de maatschappij erachter.”
Steeds complexer
Van Well zocht een partij die de steeds complexer wordende oliemarkt van binnenuit kent en de volle breedte van het Opel-gamma (oud en nieuw) kan bedienen met de juiste producten. “Oliespecificaties luisteren steeds nauwer. Voor de eindconsument is olie gewoon olie, maar je niet houden aan de juiste criteria levert vroeg of laat problemen op. We doen alleen zaken met een partij die de producten met de juiste specificaties in de juiste volumes kan bieden en daar ook voldoende technische ondersteuning bij kan geven indien gewenst.”
Orange Motors kent vestigingen waar twee oliesoorten via bulkopslag beschikbaar zijn en de rest komt dan via 208 liter vaten. Op andere vestigingen zit alleen de belangrijkste oliesoort in de bulktank. “De 5W-30 Dexos I / II of 0W-20, dat zijn voor ons de belangrijkste smaken. Een 10W-40 is al een uitzondering geworden. Samen met TotalEnergies hebben we onze oliebehoefte nauwkeurig geanalyseerd en voor elke vestiging de juiste mix aan producten samengesteld.”
Dit artikel is ook te lezen in het Aftersales Magazine